Korzyści z picia wyciskanych soków Pewnie wiele osób zgodzi się z tym, że picie soków świeżo wyciskanych jest bardzo zdrowe i warto po nie sięgać. Na pewno warto jednak na ten temat poczytać. Pierwsza kwestia to to, że soki świeżo wyciskane mają bardzo duże znaczenie, gdy chce się utrzymać zdrową dietę. Dzięki nim będzie można spożyć zalecane porcje warzyw czy owoców. Jedna szklana soku będzie nam dawała dużo energii i wiele pozytywnie działających na organizm składników. Świeży sok może między innymi pozytywnie wpływać na naszą odporność a także będzie oczyszczał organizm z toksyn i chronić może przed różnorakimi chorobami. Jeśli chce się uzyskać maksimum korzyści należy spożywać takie soki, które są mieszanką z różnych składników.

ŁATWE PRZYSWAJANIE – w całych owocach czy warzywach znajduje się masa ważnych dla organizmu składników. Przygotowując sok należy zadbać o takie jego wyciśnięcie, by te składniki nie uległy uszkodzeniu. Na pewno w przypadku zdrowego soku odczujemy wiele pozytywnych efektów, ponieważ takie składniki są zdecydowanie łatwiej przyswajalne. Wystarczy 15 minut, by zaczęły już w naszym organizmie funkcjonować. Natomiast, jeśli będzie się jadło owoce ten proces trwa dużo dłużej. Dlatego pojawi się konieczność procesu trawienia i dlatego wszystko się opóźni. Organizm będzie miał więcej przeszkód do przeprowadzenia oczyszczania i tym samym nie będzie mógł wykorzystywać pozytywnie tych wszystkich składników, które znajdą się w soku.

ŹRÓDŁO WODY – komórki organizmu składają się przede wszystkim z wody i jest ona bardzo ważna dla naszego normalnego funkcjonowania. Każdego dnia powinno się spożywać jej około 8 szklanek. Właśnie świeże soki z owoców są jej doskonałym źródłem, ponieważ będą dobrze uzupełniać wodę i do ich metabolizmu woda nie będzie wykorzystywana. Razem z taką wodą z soków od razu do naszego organizmu dostanie się wiele cennych składników, dlatego jak się wydaje taka kwestia ma swoje istotne znaczenie i powinno się ją wziąć pod uwagę. Soki będą także alkalizować płyny ustrojowe co na pewno ma znaczenie dla układu odpornościowego i metabolizmu.